IdaLiv

Direktlänk till inlägg 11 december 2008

Igår I natt Idag

Av Ida - 11 december 2008 08:22

Igår var det öppna förskolan (typ) julavslutning. Tomten kom, Ossian skrattade åt "honom" ;-)

Det konstiga var att alla barn fick en present... en pse godis! För det första var det onsdag... för det andra är medleåldern på barnen 1 år...Det låg en clementin i också... men liksom vad sägs om en liten sak istället? Nån liten 10 kronors grej som de skulle kunna greja med i stället?

Efter det åkte vi till E å hennes H å bakade peppakakor. Lite julmys:-)

Blev inte jättemånga... men va fasen, det är väl grejen som räknas?


I natt hade vi ett smärre bakslag... Ossian vaknade runt 1 å hade svårt att somna om... han hade riktigt dålig andedräkt!? Han verkade törstig å jag var lite trött och lat så han fick lite boppsing...:S  

Sen vaknade han igen 6.20 och då tog Patrik in honom till oss... å då funkar inget annan än att han får äta,,, annars skriker han i högan sky!


Men jag tror det beror på hans förkylning... han är juh fortfarande täppt i näsan.


Idag mår jag inte helt hundra direkt... det gör ont i ena bröstet, hoppas INTE det är stockning IGEN...

Är även lite öm i resten av kroppen å så snorig då...BLÄ


Ute snöar det... å vi måste ut å mata får... snyft... skulle vilja ligga i min säng och bara vara idag!


Nu ska jag ägna mig åt min son.... PÖSS hej!

 
 
BoeL

BoeL

11 december 2008 09:54

Synd om förkyld Osse. Klart man inte kan sova så bra om man vaknar och inte kan andas genom näsan. Svårt för dem att fatta varför. Då är det bra med boppsing, då blir världen trygg igen:) Även om man klart vill att de ska sova hela natten...
Orättvist med snö! Här är det iofs minusgrader idag, men snö för det?- NEJ :(

Va nu inte ledsen för att du måste gå ut å mata fåren, du har iaf får.. :)

Konstigt med godis på öppna förskolan!
Undrar vad de tänkte med... Sen vill man ju inte va otacksam, men hur förklarar man för en bäbis att de roliga färglada sakerna i påsen får du inte ha, fasten du fick dem?
Vi hade att alla tog med sig en liten grej till sitt eget barn, som tomten delade ut...
Mycke bättre..

Vi ska oxå baka pepparkakor idag, hemma hos min mammi. Mysigt!
Kram på er!!!

http://boelystad.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 februari 2014 19:19

Teatar att blogga från mobilen. Helgen har verkligen varit HELG. Igloobygge och massa film från Netflix. I morgon börjar skrivandet igen. Pysslar också med affischer och reklam inför påsk.          En sliten Saluki...   ...

Av Ida - 31 januari 2014 15:06

  Jag gillar att blanda nytt och gammalt för att skapa ett personligt intryck. Bilden är i från när vi just flyttat in i somras. Men med enkla medel kan man skapa hemtrivsel ganka snabbt, vilket jag verkligen behövde då. Ett helt neutralt mat...

Av Ida - 31 januari 2014 01:43

"Feminismen är längsta revolutionen..."   Vet ni, om alla kunde inse hur viktig vår uppfostran av våra barn är! Ge era döttrar bättre självförtroende än vad ni hade. Låt era söner få en bra bild av sin mamma, låt honom hjälpa till lika mycket som...

Av Ida - 28 januari 2014 11:05


  De senaste dagarna har vi varit mer eller mindre insnöade här på "farmen". Såg ni Farmen igår förresten? Vad är det med den där människan Ulrika egentligen? Hon känns inte speciellt vuxen för sin ålder? Jag kan såklart förstå att man blir ledsen...

Av Ida - 27 januari 2014 17:53


Någonting fick mig att leta upp min gamla blogg. Från babytiden med min son som nu ska bli sex år snart. Spännande och magiska tider, helt klart. Både ock. Sexårs-åldern är också magisk, på det viset att han upptäcker magin alldeles själv. Jag blev f...

Presentation


Livet på landet, familjeliv och galleridrömmar

Omröstning

Gillar ni min blogg?
 Javisst! :) superbra
 Nä vet du va!!?
 Nja... kanske...vet inte
 Den e ok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9
10
11 12 13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards