IdaLiv

Direktlänk till inlägg 8 april 2009

I'm back!

Av Ida - 8 april 2009 09:52

Ok... jag får väl ta tag i det där med bloggandet igen!


Har just "nattat" Ossian å han sussar sött i sin spjälsäng där uppe. Får väl se om han sover 1,2 eller 3 timmar....


På nätterna sover han bra just nu och har gjort ett bra tag, så d kanske e dags för förändring nu? ;-) Han sover 11 timmar oftast.


Han kan nu gå om han håller i sig i ett finger tex. Han kan äaven stå, men gör det sällan längre än en halv minut eller så. han är annars stadig när han ställer sige eller sätter sig. Han kan gå utomhus också med ett fingers stöttning.


Han säger pappa, katt, titta, se, dä, bäää(mää) (får), atte (vatten), kakak (anka, fågel, tupp, höna...), påkallar uppmärksam het "ahh" "heh" osv... mamma säger han enbart när han e ledsen eller vid enstaka tillfället åt mig... men mest kallar han på mig med ovanstående läten.


I helgen e d utställning och fest som gäller ....

 
 
Mirja

Mirja

8 april 2009 12:29

Bra att du kommit igång med bloggandet igen!

http://mirjaa.blogg.se

 
Eva

Eva

9 april 2009 22:29

Ska du ha utställning? Lycka till i så fall. Häftigt att han går nu, den lille!

http://rignod926.blogspot.com

 
Lina

Lina

12 april 2009 08:56

Så sött att lille Ossen börjat göra sg förstådd! Engla kallar ju också alla fåglar för kakak:-D

http://absolutlinan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ida - 2 februari 2014 19:19

Teatar att blogga från mobilen. Helgen har verkligen varit HELG. Igloobygge och massa film från Netflix. I morgon börjar skrivandet igen. Pysslar också med affischer och reklam inför påsk.          En sliten Saluki...   ...

Av Ida - 31 januari 2014 15:06

  Jag gillar att blanda nytt och gammalt för att skapa ett personligt intryck. Bilden är i från när vi just flyttat in i somras. Men med enkla medel kan man skapa hemtrivsel ganka snabbt, vilket jag verkligen behövde då. Ett helt neutralt mat...

Av Ida - 31 januari 2014 01:43

"Feminismen är längsta revolutionen..."   Vet ni, om alla kunde inse hur viktig vår uppfostran av våra barn är! Ge era döttrar bättre självförtroende än vad ni hade. Låt era söner få en bra bild av sin mamma, låt honom hjälpa till lika mycket som...

Av Ida - 28 januari 2014 11:05


  De senaste dagarna har vi varit mer eller mindre insnöade här på "farmen". Såg ni Farmen igår förresten? Vad är det med den där människan Ulrika egentligen? Hon känns inte speciellt vuxen för sin ålder? Jag kan såklart förstå att man blir ledsen...

Av Ida - 27 januari 2014 17:53


Någonting fick mig att leta upp min gamla blogg. Från babytiden med min son som nu ska bli sex år snart. Spännande och magiska tider, helt klart. Både ock. Sexårs-åldern är också magisk, på det viset att han upptäcker magin alldeles själv. Jag blev f...

Presentation


Livet på landet, familjeliv och galleridrömmar

Omröstning

Gillar ni min blogg?
 Javisst! :) superbra
 Nä vet du va!!?
 Nja... kanske...vet inte
 Den e ok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards