IdaLiv

Alla inlägg den 9 september 2008

Av Ida - 9 september 2008 22:56

Jag vill ha mina bröst tillbaka! För tillfället tillhör dem Mr O! Lite trött e jag på å amma varannan timme asså...


Han e bra söt... men aj på boppen när han suger frenetiskt allt för långt ut... å sen kommer mjölken "då ska jag inte haaa" säger lille Osse-man...Mjölk sprutar överallt å man blir klibbig och rääälig!Kvällsamning


Kanske ska börja med gröt på kvällen? Så han sover HELA natten... ajm a BAD MOTHER. Men jag vill vara glad och pigg så jag kan orka leka med mitt barn om dagen!

Av Ida - 9 september 2008 18:00

En äkta cirkusartist! Kolla in den här länken: http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=2205&a=821418


Detta är en underbar tjej som jag på folkhögskola med... åh, jag blir så stolt! GO LINN!

Av Ida - 9 september 2008 15:53

Jag har såå tråkigt idag... trodde jag skulle få besök av M, men hon kommer i morron i stället. Blir mys:)


Nu sitter jag i stället å drömmer om en semester tillsammans med älskling och lille O... någon som har tips på skön semester med 5 månaders bebis? Lite tips tack!


O har uppträtt som en väluppfostrad bebis idag,

-somnat i bebisgymmet

-vaknat i bebisgymmet och fortsatt leka;-)

-Ätit det som serverades... båda vid rätt tid och med aptit

-Somnat i sin vagn till det ljuva ljudet av köksfläkt, på 5 sekunder!


En praktbebis helt enkelt! Jag visste att det skulle betala sig att han bara fick 10 poängare vid födseln, I knew it!


(Tror han lilla utvecklingskris för tillfället åtminstone är i träda...)

Av Ida - 9 september 2008 13:46

Jag köpte nya jeans i helgen... INGA av mina kläder passar länge. Ville ha ett par som jag kan känna mig lite lagom i... va tror ni om de här?

Av Ida - 9 september 2008 11:48

HELT SLUT (inte vanligt att han somnar i sitt babygym kan jag berätta...)

Av Ida - 9 september 2008 10:14

INGEN INNEBABY!

Ossian får sälla sig till skaran, "de som inte kom in"... han kommer bli ute-bebis föralltid! (jag det kallas bebis när man inte e så cool, förresten det borde vara "inne-bebbe" det säger de på FL... allt annat slutar på isar... men inte bebisar...det heter BEBBAR)


I alla fall blir det inget av med simmandet i höst... vi ska bli kulturella och musisera i stället! Det blir BARNENS MUSIK för hela slanten... det blir juh underbart, en blivande Rockartist!

Av Ida - 9 september 2008 09:38

Ååååh, jag som skrivit massa... *suck* det tar väl ett tag innan jag lär mig alla de här finesserna...


I allafall vardagsfilosoferade jag om min son är just en inne-baby... inte en baby som bara är inne, utan "inne", "hipp","poppis"... han vill nämligen (enligt hans mamma har han uttryckt denna vilja starkt...) vara med på baby-sim.

Det verkar som att detta är en riktig INNE-sysselsättning med tanke på kötiden för anmälan... 40 minuter... FYRTIO MINUTER!


Vad pratar de om så länge kan man undra..."Ja, alltså hon KAN juh redan simma längder... men inte ryggsim!(om sin 2 månaders dotter)"Nej, han kan inte simma... han kunde inte det när han kom ut! Vi testade... å han fick vatten i näsa... nu har han fobi och behöver TERAPI!"



*morrar stillsamt i sitt innersta* Ja, det kan vara hunger oxå... får göra mig en lingongrova till, till kaffet...


Presentation


Livet på landet, familjeliv och galleridrömmar

Omröstning

Gillar ni min blogg?
 Javisst! :) superbra
 Nä vet du va!!?
 Nja... kanske...vet inte
 Den e ok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards