IdaLiv

Alla inlägg under oktober 2008

Av Ida - 13 oktober 2008 14:49

Hemma från babyrytmik 10-12 å sen en timmes promenad på det. Helt slut nu... ligger å jäser på soffan båda två...Osse sover. Nu vaknade han visst... jaja...Får kanske roa honom då


Trött!

Av Ida - 13 oktober 2008 08:59

...som Ossian från 21-04 i ett sträck. Ville ha mat vid 4 å sen sov han till strax innan 8. Skönt!


Idag ska vi på Babyrytmik... åker om en halvtimme ungefär. Jag sitter och äter naturellyoughurt med kanel å lite socker. Ossian "simmar" i babygymmet... ligger på mage å drar sig runt. Har precis fått igång en brasa i kaminen och p3-sorlet ligger i bakgrunden.


Sms:ade med min älskling nyss... han kommer inte hem i kväll:-( Blir tomt. Skönt att ha fått "tillbaka" sitt sovrum nu.


Ossian blir 6 månader den 24e och nu kan han rulla från rygg till mage och tillbaka till rygg. Han kan förflytta föremål mellan händerna. Plocka upp de flesta saker, stora som små. Han kan stå om man håller honom i händerna. Sitta själv utan stöd. I alla fall i någon minut, satt ute för första gången igår:-) Ja, det såg ni på bilderna. Han tar sig fram i sin gåstol. Ur munnen strömmar hela tiden olika ljud, inga ord ännu...(eventuellt mamma å pappa;-) ) Han börjar hitta sömnrutiner och äter gröt som bara den på kvällen. Smakportionerna är inte lika intressanta längre... våran mat ser godare ut...hmm--- bara å fortsätta "traggla"

Igår hade han en "blygdag" började gråta åt två olika tjejer vid olika tillfället... så brukade han aldrig göra förrut.

Av Ida - 12 oktober 2008 22:26

Jag har haft dålig lust att blogga på sistone... känns som att jag bara skriver samma samma...


Kollade in idol nyss... (repris antar jag) å det kändes som om allihop var helt deprimerade!! Å för att inte tala om att JAG blev deprimerad av eftersnacket! Vilken idiot hon den där Catrin... alltså hon va den dummaste brunett jag skådat! Jag blev så upprörd... det var pinsamt alltihop. Å Jihde bara flörtade med henne, fast man såg hur uppenbart som helst att han tyckte hon va korkad och gjorde bort sig.


Sitter och glanar på Balls of steel.. haha.. helt sick!

Av Ida - 11 oktober 2008 00:03

Tänk vilken tur jag haft! Att få så underbara människor i mitt liv...min familj... mina vänner mitt P;-)


Jag älskar er allihop!!! Ossian har inte vaknat ännu...vågar knappt lägga mig för då vaknar han väl... vore skönt för honom å få fler timmar på raken.


I morgon ska min älskling och jag äta utomhus:-D Vi ska promenera i skogen och sen äta nävgröt och fläsk! MUMS

 Mysigt att hitta på sånt...


Såg en asbra film idag "Varannan vecka" hette den tror jag, var med Felix och Måns Herngren. Det var helt underbart bra. Så äkta skådespel på något sätt. Cecilia Frode är en underbar skådespelerska. Tror den andra kvinnan heter Vanja Lundström... också strålande i den här filmen.


John Blund vill sprida sitt pulver i mina ögon...*tjing tjing dåå*

Av Ida - 10 oktober 2008 15:02


Idag har Ossian lekt med exakt lika gamla H! :-D

Hans mamma och jag har druckit kaffe å pratat...


Av Ida - 9 oktober 2008 21:48

Fina Linnéa var här i kväll--- kändes som att vi hade ett så fint och långt samtal om livet. Om allt och ingenting... om viktiga saker på ett skönt och filosofiskt sätt.

Meditation framför brasan;-)

Här känns hon lite suddig... men jag lovar, det är hon inte!!! Hon är alldeles klar och fin.


Innan Linnéa kom hade jag och Ossian höstmys i trädgården...

Det ser lite ut som ett montage eller hur...hihih

Vi tittar på hösten...


Och på fåren... som rymt igen!

Av Ida - 9 oktober 2008 13:51

Ossians mage e inte å leka med nu... å inte hans humör heller!suck å stön hoppas på att denna dagen snart är över...


Kanske kan vara tänder på gång för det fullkomligt lyser vitt i munnen på honom... å han vill bita på sin tandborste hela tiden...


Presentation


Livet på landet, familjeliv och galleridrömmar

Omröstning

Gillar ni min blogg?
 Javisst! :) superbra
 Nä vet du va!!?
 Nja... kanske...vet inte
 Den e ok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken


Ovido - Quiz & Flashcards